30 Jul
30Jul

אפשר לצבוע מנדלות בצבעי מים, וזוהי אפילו דרך נהדרת להוסיף למנדלות גוון עדין וייחודי. 

צבעי מים מאפשרים לך לשחק עם שקיפות וגוונים, וליצור אפקטים מיוחדים שקשה להשיג עם צבעים אחרים. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להצליח בצביעת מנדלות בצבעי מים: ודאי שהנייר עליו את מציירת מתאים לצבעי מים. נייר עבה יותר או נייר מיוחד לצבעי מים יעניק לך תוצאות טובות יותר וימנע מהנייר להיקרע או להתעוות. 


חשוב להשתמש במכחולים איכותיים שמאפשרים שליטה טובה במים ובצבע. כדי להתנסות בחווייה של צבעי מים אפשר להתחיל בצבעי עיפרון שמצויין עליהם סימן של מכחול- ראי בתמונה – שאז לאחר הצביעה בעיפרון עוברים על השטחים במכחול רטוב. 


כשאת עובדת בצבעי מים, התחילי בצביעת חלקים קטנים ותני לצבע להתייבש לפני שאת ממשיכה לחלקים סמוכים. צבעי מים יכולים להתפשט ולהתערבב אם הם עדיין רטובים, ולכן חשוב להיות סבלנית ולא למהר. אם את רוצה ליצור אפקטים מיוחדים, כמו מעברי צבע הדרגתיים או טקסטורות, את יכולה לשחק עם כמות המים שאת מוסיפה לצבע ועם תנועות המכחול. 

לעומת זאת, עבודה עם צבעי מים מבלי לתת להם להתייבש, יאפשרו לך שחרור שליטה והנאה מהדרך, ממה שהצביעה תזמן לך וממגוון האפשרויות שמתקבל. צביעת מנדלות היא פעילות מרגיעה ומדיטטיבית, וצבעי מים יכולים להוסיף לה עוד רובד של רוגע ויצירתיות. ראו סרטון בו אני מדגימה יציאה מהקווים, לשם הרגיעה וניקוי הראש ממחשבות מטרידות. 


רוצה להתנסות בגישה קצת אחרת אל צביעת מנדלה והאפשרויות התרפויטיות שהיא מאפשרת? מוזמנת לפנות אלי לשיעור נסיון, בזום. חוה לוי, מנדליסטית, הכח שבך.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.