24 Sep
24Sep

כדי להעביר מפגש מנדלות ושיח בנושא הסליחה, ניגשתי אל מילותיה של דורית כהן- לב, עובדת סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית . מחברת הספר " לחבק ולברך":

 "האם אפשר לסלוח לאנשים שפגעו בנו? בפגיעות קשות? הסליחה אינה קשורה לצדק או לקבלה או מתן הקלה כלשהי על המעשה. תהליך הסליחה הוא חוויה עדינה, ייחודית ותוך נפשית של הנפגע, ואינה דווקא מול הפוגע. 

למעשה, הסליחה היא עבור עצמנו, היות שכאשר אנחנו לא משחררים את הפוגעים, נוצרת קליפה סביב הלב שלנו שאינה מאפשרת לנו להיפתח לחיים ולשפע במלואם והפגיעה ממשיכה להדהד בתוכנו. 

לתפיסתי, הסליחה יכולה להתאפשר דרך המפגש עם התודעה שאינה סולחת, דרך מעברים במסדרונות הכעס כל אחד על פי הקצב שלו- ורק אז אולי ניתן יהיה לשחרר את האנרגיה של הפוגע מתוכנו בתהליך ספירלי (תהליך שיש בו עליות וירידות).


 תהליך הסליחה ושחרור הטינה עשוי לשחרר אותנו מחוויות של חוסר אונים וקורבן לחוויות שליטה וכוח ריפוי חזק (יש סיפורים מרגשים של ניצולי שואה על הנושא הזה). 

מזמינה אותך  להדהד עבור עצמך תדר שיש בו רכות מקבלת המאפשרת לנוע עם המורכבות הקיימת בעולמנו ביותר קלות. 

משפט השינון היומי יהיה: אני משחררת מחיי את אנרגיית הפוגע, אני משחררת את עצמי ממסע הטינה הכבד. אני סולחת לעצמי ומחוברת לעוצמותי. 

מאחלת לכולנו לנוע בעולם בלב המשוחרר ממסע הטינה המכביד( מבלי להתנתק ולהדחיק את הכאב). מחבקת ומברכת את הלב הפועם של כל אחת ואחד מכם 💕

בספרה "לחבק ולברך" תמצאו הרחבה בנושא זה ועוד נושאים בהם דורית מטפלת ברכות, אופטימיות ונחמה למצבים מאתגרים יומיומיים ואנושיים המשותפים לכולנו. 


אם מצאת עניין בגישה הזו אפשר ליצור קשר עם דורית בטלפון 052-6505045

אשמח לתגובתך לפוסט זה, חוה לוי - מנדליסטית.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.